19 Ekim 2013 Cumartesi


Don Kişot'tan Bugüne Roman 
Jale Parla 
İletişim'den,
18 bölüm 383 sayfa.
*
Kitaptan:
Ve akıllı Seyyid Hamid kalemine dedi ki:
Don Quijote sadece benim için, ben de onun için yaratıldık; o yapabildi, ben yazabildim.
(Sayfa 341)
*
"Girişler çoğunlukla yazarın en yalnız olduğu andır.
 Kitabını okura takdim ettiği bu anda yazar yazacağı bir sonraki kitaba kadar yalnız kalmayı göze almıştır." (Sayfa 115)
*
 "Metin eğer yazardan da bağlamdan da tümüyle bağımsız ve yalnızca okurun çağrışımları için bir vesileyse,
 sözcükleri birbiri ardına dizebilen herkes yazar mıdır?" diye sordu.
(Sayfa 181)
*
"İtalo Calvino'nun 1970'de yazdığı
'Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu' adlı romanı
sanki Cervantes'in ünlü kesintisinin devamıdır."
(Sayfa 182)
*
"Yazar-okur diyaloğunu kurguyla eşitleyerek, bir anlamda yazarlığın romanını, bir başka anlamda da okumanın romanını gerçeklerştirir."
(Sayfa 182)
*
Sanson Carraso:
Don Kişot'u
çocuklar karıştırıyor,
gençler okuyor,
yetişkinler anlıyor,
yaşlılar alkışlıyor, dedi.
(Sayfa 240)
*
 "Don Kişot, artık yaşam biçimini temelli değiştirip şövalyelerin tarih olmuş yaşamlarını canlandırmaya karar verir ve köyün terk eder"
(Sayfa 241)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder