2 Ağustos 2014 Cumartesi

ne güzel bir hangardı

İrfan Şahinbaş Sahnesinde amatör tiyatroların şenliği filan vardı.
Gittik vardık, odalara yerleştik. Sonra sahne-dekor hazırlığı vs başladı. Tabi Murat Makar kayıp. Olağan hallerdendi:)
Derken bunun ne güzel bir kaybolma olduğu anlaşıldı.
Kahkahaya yakın bir gülümsemeyle geldi, Karga, benle gel dedi.
Ne ki, dedim.
Sen gel…
Çevreyi keşfe çıkmış.
Her yan, muhtemel ki askeriyeden kalma, hangarlarla dolu. Kocaman kocaman yapılar.
Kiminde eski dekorlar, kiminde bilmem ne.
  • Bizimki, hafif aralık pencereden raflar görmüş,
  • bu raflarda kitap olabilir diye düşünmüş.
  • Pencereyi ittirip şöyle bir bakınca içeriye
  • çığlık atmamak için kendi ağzını iki eliyle kapamış. 
Sen de abartmayı pek seversin demiştim.
Pencerenin önüne gelmiştik. Atla şuradan içeri demişti.
  • Solumda metal raflar görünüyordu,
  • raflarda dosyalar,
  • bir şeyler.
  • Ama sağ tarafa bakınca Murat’ın abartmadığını gördüm,
  • hatta az bile anlatmış meğer.
On binlerce kitap…
Üst üste yığılmış.
Küçük bir tepe…
Önce M.Makar’a sarılmıştım. Sonra koşarak kendimi kitapların üzerine atmıştım.
  • Şu dakikaya kadar bile hayatımın en güzel anıdır.
Onlarca metre uzunluk, yaklaşık beş metre yükseklik… Ne çok kitap vardı. Orada yok yoktu.
Kimi kitaplar meclis mühürlüydü, belki de fazla olan kitaplardandı.
Ama çoğu eminim ki toplatılmış kitaplardı.
  • Ne yapalım,
  • hepsini kaldırmanın imkanı olsaydı keşke dedik.
  • Birkaç çanta dolusu kitap seçtik oradan,
  • onları da dönüş yolunda arkadaşlarla paylaştık.
Yıllar sonra gazetede bir haber gördüm, İrfan Şahinbaş Atölye Sahnesinin deposundaki kitaplar kütüphanelere dağıtıldı diye.
Öyle,
ne güzel bir hangardı,
ara ara rüyalarıma girerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder